poniedziałek, 21 listopada 2016

PIELĘGNACJA MOJEJ DWULATKI:)

Od narodzin do chwili obecnej pielęgnacja i higiena mojej córeczki niewiele się zmieniła, używamy podobnych kosmetyków, a odpieluszkowanie jak na razie wychodzi nam kiepsko (nic na siłę, myślę, że niebawem się nauczy). .


To nasz koszyczek kosmetyków do codziennej pielęgnacji

  1. Żel do mycia ciała i włosów Babydream - dobry kosmetyk, z przyzwoitym, prostym składem, za niewielkie pieniądze.
  2. Lotion do ciała Babydream - balsam godny polecenia, zawiera wyciąg z rumianku i pantenol, dobrze nawilża. Ma bardzo delikatny, subtelny zapaszek.
  3. Oliwka Hipp - używam jej sporadycznie, uwielbiam ten zapach.
  4. Puder NIVEA - teraz używam rzadziej, ale czasami się jeszcze przydaje.
  5. Krem Nivea Baby na każdą pogodę - używamy od narodzin, efektywnie nawilża i natłuszcza, idealny na jesienno-zimową aure.
  6. Sudocrem- jest zawsze w pogotowiu, mimo różnych opinii  dla nas niezawodny.
  7. Linomag - pełnowartościowy, prosty skład (olej lniany, lanolina bezwodna, wazelina biała). Stosujemy do wszystkiego, idealny na odparzenia i przesuszone partie skóry.
  8. Sterimar Baby spray fizjologiczny do nosa - Nawilża i zapobiega wysuszeniu śluzówki nosa, zwłaszcza w sezonie grzewczym, oczyszcza nos, pozwala rozrzedzić i usunąć śluz dzięki czemu ułatwia oddychanie podczas infekcji, przywraca  naturalne funkcje błony śluzowej nosa.
Mojej córeczce pojawiają się sporadycznie na tle alergicznym, przesuszone czerwone plamki na twarzy oraz pod zgięciami kolanek. 
Stosuję wtedy balsam nawilżający CETAPHIL RESTORADERM, który działa rewelacyjnie. 
Plamki po kilku dniach znikają, a balsam przynosi błyskawiczną ulgę swędzącej skórze. Po aplikacji balsamu, córeczka przestaje się drapać. Skóra jest odpowiednio nawilżona. 
Ponadto jest hipoalergiczny, bez substancji zapachowych i konserwantów.

 To MUST HAVE w naszej "dodatkowej pielęgnacji", wystarcza na długo bo używamy go tylko wtedy, gdy zaistnieje taka potrzeba. Ten  Balsam mam zawsze w pogotowiu !!!


Jeżeli chodzi o mycie ząbków, aktualnie myjemy pastą Prokudent Kids, córeczka uwielbia myć ząbki, a może bardziej zlizywać pastę ze szczoteczki ;) ale tak ma większość dzieci, sama tak robiłam w przedszkolu ;)

Skarbnicą wiedzy na temat rozwoju mojego dziecka jest dla mnie poradnik:
"DRUGI I TRZECI ROK ŻYCIA DZIECKA "- Heidi Murkoff , Sharon Mazel

 Bezcenne źródło wiedzy na temat rozwoju dziecka w drugim i trzecim roku życia. Mnóstwo informacji o odżywianiu, pielęgnacji, chorobach wieku dziecięcego, wychowaniu, zabawach itp. Ogromna ilość pytań i odpowiedzi na temat rozwoju dziecka.Wspaniała lektura dla każdego rodzica.

W posiadaniu mam już dwie edycję, które naprawdę są nieocenionym źródłem informacji na temat rozwoju dziecka.
Na temat pierwszej edycji podręcznika wspomniałam w poście:


3 komentarze:

  1. Sterimar u nas obowiązkowo, od samego początku :) Produkty Babydream są o tyle fajne, że nie ma w nich składnika paraffinum liquidum (paraffin oil). Naszemu małemu pojawiały się takie przesuszone plamki na rączkach i nóżkach, czasem na dużo większej powierzchni ciała. Lekarz stwierdził, że to AZS :/ Znajoma aptekarka poradziła, żeby odłożyć wszystko, co ma ten składnik, bo nigdy dobrze nie nawilżymy skóry. Parafina tworzy na skórze nieprzepuszczalną skorupę, przez co tylko wydaje się, że skóra jest gładka i odżywiona. Sterty kosmetyków poszły do kosza, żal było strasznie :( Ale po zmianie rewelacja, problemy ze skórą nie wróciły :D a minęło już prawie pół roku. Życzę Wam powodzenia! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miły komentarz ;)mam nadzieję, że córeczka z wiekiem wyrośnie z tych alergii, ale jest już i tak coraz lepiej, sporadycznie zdarzają się przesuszone plamki, z którymi Cetaphil Restoraderm radzi sobie doskonale ;) Super,że udało Wam się zwalczyć problemy skórne u maluszka, oby nigdy nie powróciły ;)

      Usuń
  2. Widzę dużo przydatnych porad w kwestii pielęgnacji noworodka :) Myślę, że je wykorzystam, gdy moja mała kruszynka się urodzi, aby poprawnie dbać o jej delikatną skórę. Myślałam o zastosowaniu klasycznie marki Nivea, Mixa czy Johnsons Baby, bo ufam, że zadba idealnie o moje dziecko, a także nie wywoła żadnych reakcji alergicznych. Myślę, że to idealne wyposażenie na początek i dzięki temu wyprawka dla noworodka będzie taka, jak potrzebuję :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń