środa, 21 grudnia 2016

MAŁA PODRÓŻ SENTYMENTALNA ;)


Przed świętami moja córeczka, dostała od swojej prababci mały upominek. Może komuś wydawać się to śmieszne, banalne, ale mnie ten prezencik, w kształcie uroczych bałwanków, w pewnym stopniu wzruszył...  Świeczuszka jest moją "rówieśnicą", w 86 r.  została przywieziona ze Stanów przez babcię :)
I teraz babcia podarowała tę świeczkę mojej córeczce ;-) Postanowiłam, przechować ją, by przetrwała kolejne lata ;-)
Te bałwanki wywołały u mnie pewne wspomnienia ... zwłaszcza z  dzieciństwa ;-) 

Polecam wysłuchać całego utworu.
Grupa "Sukces" prowadzona przez p. Agatę Dowhań ;)


https://www.youtube.com/

 Niesamowicie nostalgiczny, piękny utwór.  Czasami warto  posłuchać własnie czegoś takiego, takiej "kresowej nuty"... żeby zatrzymać się na chwilę i powspominać, pooglądać stare albumy, powspominać tych, których już z nami nie ma... zastanowić się co jest dla nas ważne...

Po wysłuchaniu utworu, zaparzyłam sobie kawę w filiżance, którą jakiś czas temu, podarowała mi  moja babcia,... ;)Tak na marginesie dostałam cały zestaw ;) Kiedyś babcia podawała w nich kawę swoim gościom, dziś ja jestem ich szczęśliwą posiadaczką ;)

Postanowiłam podzielić się z Wami  niektórymi "skarbami", które dostałam właśnie od niej ;) 


  Kolczyki ;-)  
Już nie raz, zrobiły furorę u miłośników biżuterii, nadal wzbudzają zainteresowanie ;) Gdy babcia była młodziutką dziewczyną, kupiła je za pierwsze zarobione pieniądze hmm... mają swoją historię... teraz ja jestem ich dumną właścicielką, pewnie kiedyś przekażę je mojej córeczce;)







Lampa naftowa ;)
 Urocza lampa naftowa , w słodkie różyczki;) Dokupiłam do niej parafinę, pięknie świeci...

Te drobiazgi, które dostałam, pewnie dla niektórych to nic szczególnego. Dla mnie mają one wartość bezcenną...



Nasze życie jest jak wielkie jezioro wolno wypełniające się strumieniem lat. W miarę, jak woda się podnosi, ślady przeszłości znikają pod nią jeden za drugim. Ale wspomnienia zawsze będą wychylać głowę, póki jezioro się nie przepełni.

Alexandre Bisson




14 komentarzy:

  1. Ojej, miałam taką samą świeczkę - w sensie te bałwanki:)
    Kolczyki są piękne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi,że Ci się podobają te kolczyki ☺Hmm myślałam, że ta świeczka to unikat☺

      Usuń
  2. Nic takiego nie dostałam ale uwielbiam kolekcjonować zdjęcia na pamiątkę :)
    Gingerheadlife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fajnie, że kolekcjonujesz zdjęcia :) mało kto teraz wywołuje, większość przechowuje na dysku. Dysk padnie i po zdjęciach - tak raz mi się zdarzyło ;/i od tamtej pory co jakiś czas wywołuję ;/

      Usuń
  3. uwielbiam porcelane chodzieska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcześniej nie przywiązywalam wagi do takiej porcelany,teraz coraz bardziej zaczyna mi się podobać ☺

      Usuń
  4. Zawsze szkoda mi palić takie ozdobne świeczki

    >> VANILLIA96.BLOGSPOT.COM <<

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobrze, że mojej babci też było szkoda, dzięki temu świeczki przetrwały 30 lat ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. o proszę jaka ładna filiżanka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam podobną świeczkę :)
    Wesołych Świąt!
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! widzę, że ta świeczka jest w niejednym domu ☺ Wesołych Świąt.pozdrawiam ☺

      Usuń
  8. Kolczyki są cudowne :)
    Obserwuję!
    http://beatypunktwidzenia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. zgadzam się są piękne ;) dziękuję za obserwację ;)

    OdpowiedzUsuń